Peizazhi pas Mona Lizës së Leonardo da Vinçit ka ndezur debate të pafundme, me disa historianë arti që këmbëngulin se pamja e sfondit është imagjinare dhe e idealizuar, ndërsa të tjerë flasin për vendndodhje specifike në Itali.

Tani një gjeologe dhe historiane e artit e Rilindjes beson se më në fund ka zgjidhur misterin e një prej pikturave më të famshme në botë. Ann Pizzorusso kombinoi dy fushat e saj të ekspertizës për të zbuluar se Leonardo da Vinci pikturoi disa tipare të njohura të qytetit Lecco, në brigjet e liqenit Como në rajonin e Lombardisë në Italinë veriore.

Pizzorusso ka krahasuar urën, vargmalin dhe liqenin e Leonardos të parë në pikturën e Mona Lizës me urën e tij Azzone Visconti të shekullit të 14-të, Alpet jugperëndimore me pamje nga zona dhe liqeni Garlate, i cili dihet se është vizituar nga piktori i famshëm 500 vjet më parë.

Ngjashmëritë janë të pamohueshme, tha ajo. “Jam shumë e emocionuar për këtë.”

Teoritë e mëparshme të vitit 2011 thanë se ura dhe rrugët në sfond janë nga Bobbio, një qytet i vogël në Italinë veriore, ndërsa një teori e vitit 2023 thoshte se ishte një urë e vendosur në provincën e Arezzo në Itali.

“Ura me hark ishte e përhapur në të gjithë Italinë dhe Evropën dhe shumë ishin shumë të ngjashme. Është e pamundur të përcaktohet një vendndodhje e saktë vetëm nga një urë. Të gjithë flasin për urën dhe askush nuk flet për gjeologjinë.

Gjeologët nuk shikojnë pikturat dhe historianët e artit nuk shikojnë gjeologjinë,” tha Pizzorusso.

“Historianët e artit kanë thënë se Leonardo ka përdorur gjithmonë imagjinatën e tij, por ju mund t’ia tregoni këtë foto çdo gjeologu në botë dhe ai do të thotë atë që them unë për Lecco-n. Edhe një jo gjeolog tani mund t’i shohë ngjashmëritë.”

Ajo vuri në dukje se shkëmbinjtë në Lecco janë gurë gëlqerorë dhe se Leonardo i pikturoi shkëmbinjtë e tij në ngjyrë gri-të bardhë. Më tej, ajo shtoi se, ndryshe nga qyteti Lecco, as qyteti i Bobbio dhe as Arezzo nuk kanë liqen.