Vit i ri, sezon i ri, rregulla të reja dhe mbi të gjitha teknologji e re në kampionatin që do të sjellë revolucion. Formula 1 po ndryshon dhe po rinovohet përmes një sërë udhëzimesh të hartuara nga një punë e përbashkët mes FIA-s, skuadrave dhe inxhinierëve, e pasuar nga përfshirja e rreth 50.000 tifozëve. Ja çfarë do të gjejnë në pistë adhuruesit e makinave duke filluar nga viti 2026.

SHASIA DHE AERODINAMIKA

Makina më të vogla dhe më të lehta: bosht rrotash i shkurtuar me 200 mm (në 3400 mm), gjerësi e reduktuar me 100 mm (në 1900 mm), gjerësi më e vogël e dyshemesë me 150 mm dhe peshë minimale e ulur me 30 kg (në 768 kg). Të gjitha këto ndryshime synojnë ta bëjnë makinën më të manovrueshme dhe më reaguese. Gjithashtu ngarkesa aerodinamike vjen e reduktuar: ulje e përgjithshme e ngarkesës aerodinamike me rreth 15-30%, falë heqjes së tuneleve të dyshemesë me efekt “ground effect”. Rezistenca aerodinamike më e ulët: rezistenca totale ndaj ajrit reduktohet me 55%, për të favorizuar gara më të afërta dhe më konkurruese. Aerodinamikë aktive: krahë të përparmë dhe të pasmë të lëvizshëm zëvendësojnë sistemin DRS. Këto konfigurime me ngarkesë të lartë ose të ulët aerodinamike ofrojnë më shumë ngjitje dhe shpejtësi aty ku pilotët kanë më shumë nevojë. Gomat: konfirmohen rrotat 18-inç, por me goma të përparme më të ngushta me 25 mm dhe të pasme me 30 mm, duke ulur rezistencën aerodinamike dhe peshën totale.

NJËSIA E FUQISË (POWER UNIT)

Balancë 50/50: kalim në një ndarje të barabartë të fuqisë, 50% nga motori me djegie të brendshme (ICE) dhe 50% nga sistemi elektrik. Hibrid i thjeshtuar: eliminim i MGU-H; fuqia e MGU-K rritet ndjeshëm nga 120 kW në 350 kW, për të përmirësuar parakalimet dhe shpejtësinë në vijat e drejta. Karburant i qëndrueshëm: makinat do të përdorin karburante të avancuara dhe të qëndrueshme, pa kompromentuar performancën.

PILOTI NË QENDËR TË VËMENDJES Me këtë brez të ri makinash, pilotët do të kenë më shumë kontroll se kurrë më parë. Vendimet kritike mbi shpërndarjen, rigjenerimin dhe ruajtjen e energjisë u japin atyre një përgjegjësi edhe më të madhe. Mënyra se si do t’i menaxhojnë dhe shfrytëzojnë këta elementë të rinj taktikë do të jetë vendimtare për të vlerësuar maksimalisht aftësitë e tyre në gara.

SI LINDËN KËTO NDRYSHIME

Këta terma të rinj janë krijuar në bashkëpunim mes FIA-s, skuadrave dhe inxhinierëve. Më pas, terminologjia e re u testua me tifozë të rinj dhe tradicionalë për të dëgjuar opinionet e tyre. Ky proces përfshiu përdorimin e të dhënave të sakta nga sondazhe të pavarura dhe angazhimin e komunitetit “Fan Voice”, me rreth 50.000 anëtarë. Një gjuhë më e thjeshtë, më objektive dhe më domethënëse është ajo që preferohet nga tifozët, të vjetër dhe të rinj.

PËRMBLEDHJE E TERMINOLOGJISË SË RE

Më poshtë ju pasqyrojmë disa pika të përmbledhura të terminologjisë së re që njëvendëshet e Formulës 1 do të kenë duke nisur nga Kampionati Botëror 2026.

“OVERTAKE MODE”

(Modaliteti i Parakalimit) Funksioni: u lejon pilotëve të përdorin fuqi shtesë për të tentuar parakalimin. Zëvendëson DRS-në dhe shërben si mjet strategjik, i cili mund të përdoret i gjithi menjëherë ose i shpërndarë gjatë një xhiroje.

“BOOST MODE”

(Modaliteti Boost) Funksioni: mjeti që aktivizohet nga piloti për shpërndarjen e energjisë nga sistemi i rikuperimit të energjisë (ERS), si në sulm ashtu edhe në mbrojtje, sipas pozicionit në pistë. Me shtypjen e një butoni, piloti merr fuqinë maksimale nga motori dhe bateria, pavarësisht se ku ndodhet në pistë. RECHARGE (Rikuperimi / Rikarikimi) Funksioni: pilotët mund të rikarikojnë baterinë përmes energjisë së rikuperuar gjatë frenimit, lirimit të pedalit të gazit në fund të pjesëve të drejta të pistës dhe madje edhe në kthesa ku përdoret vetëm një pjesë e fuqisë.

ACTIVE AERO

(Aerodinamikë Aktive) Funksioni: kënde të rregullueshme në mënyrë dinamike të elementeve të krahut të përparmë dhe të pasmë në seksione specifike me shpejtësi të lartë, me modalitete “Kthesë” dhe “Pistë të drejtë”. Kjo lejon përshtatje strategjike dhe shfrytëzon maksimalisht fuqinë e makinës përmes ngjitjes më të madhe në pistë.