Ashtu si ushqimi i ekuilibruar që hamë, edhe qëndrimi para ekranit duhet të jetë në sasinë e duhur, pa e tepruar.
Mënyra se si i përdorim ekranet përcakton nëse është e shëndetshme apo jo. Koha e kaluar para ekranit për aktivitete edukative ose pro sociale si detyrat e shkollës, ndërveprimi me miqtë dhe të afërmit dhe krijimi i artit ose muzikës ose relaksimi quhet pozitive ose e shëndetshme, ndërsa shikimi i shfaqjeve të papërshtatshme televizive, vizita në uebsajte të pasigurta ose luajtja e video lojërave të dhunshme, janë disa shembuj jo të shëndetshëm dhe negativë për shëndetin e fëmijës.
Fëmijët nën moshën 2 vjeç nuk duhet të ekspozohen ndaj asnjë lloj ekrani, me përjashtim të video-telefonatave të rastësishme me të afërmit.
Koha para ekranit për fëmijët nga 2 deri në 5 vjeç nuk duhet të kalojë 1 orë. Për fëmijët më të rritur dhe adoleshentët, është e rëndësishme të balanconi kohën para ekranit me aktivitetet e tjera që kërkohen për zhvillimin e përgjithshëm.
Efektet negative të shpenzimit të kohës para ekranit te fëmijët:
Shëndeti fizik
Koha e tepërt para ekranit mund të çojë në probleme të shëndetit fizik si obeziteti, qëndrimi i dobët, një mënyrë jetese e ulur, gjumi i shqetësuar, dhimbje koke, qafe, shpine, dhimbje kyçesh dhe tendosje të syve. Fëmijët që kalojnë orë të gjata ulur para ekranit kanë më pak gjasa të angazhohen në aktivitet fizik, gjë që mund të çojë në shtim në peshë dhe një rrezik më të lartë të sëmundjeve kronike si diabeti dhe sëmundjet e zemrës.
Shëndeti mendor
Studimet kanë treguar se koha e tepërt para ekranit mund të ketë një ndikim negativ në shëndetin mendor të fëmijëve duke shfaqur simptoma të shtuara të hiperaktivitetit, agresionit, dhunës, dëshirës për kënaqësi të menjëhershme, përqendrimit të dobët, FOMO (frika nga humbja), FOBLO (frika nga të qenit jashtë), ngacmimi kibernetik, varësia nga media, perceptimi i shtrembëruar i seksit nga ekspozimi ndaj pornografisë, përdorimi i drogës, vetëdëmtimi, ankthi dhe depresioni. Stimulimi i vazhdueshëm nga ekranet mund të çojë gjithashtu në vështirësi në fokusim, hapësirë të dobët të vëmendjes dhe probleme të sjelljes.
Zhvillim social
Koha e tepërt para ekranit mund të pengojë zhvillimin social të fëmijëve duke kufizuar mundësitë e tyre për të bashkëvepruar me të tjerët në situata të jetës reale. Fëmijët që kalojnë shumë kohë para ekraneve mund të kenë vështirësi me aftësitë sociale dhe të kenë vështirësi në krijimin e marrëdhënieve me moshatarët.
Gjuha dhe zhvillimi kognitiv
Koha e tepërt para ekranit mund të ndikojë gjithashtu në gjuhën dhe zhvillimin kognitiv të fëmijëve. Studimet kanë treguar se fëmijët e vegjël që kalojnë më shumë kohë duke parë ekranet, kanë rezultate më të ulëta në testet e gjuhës dhe zhvillimit kognitiv.
Performanca në shkollë
Koha e tepërt para ekranit gjithashtu redukton performancën shkollore të fëmijëve që shkojnë në shkollë.
Varësia nga ekrani/media
Përdorimi jo i shëndetshëm i medias mund të çojë në varësi, fëmija do të përdorë me detyrim median, do ta dëshirojë atë, ka humbur kontrollin mbi përdorimin e tij, bëhet i dhunshëm kur i kërkohet të ndalojë përdorimin e tij dhe vazhdon ta përdorë pavarësisht pasojave negative, si rënia e performancës akademike dhe humbja e miqësive.
Si përfundim, është e rëndësishme të kufizoni kohën e fëmijëve para ekranit dhe t’i inkurajoni ata të përfshihen në aktivitete të tjera që nxisin zhvillimin fizik, mendor dhe social. Prindërit dhe kujdestarët mund të vendosin kufij për kohën para ekranit, të inkurajojnë lojën në natyrë dhe aktivitetin fizik dhe të promovojnë aktivitete që përfshijnë ndërveprim me të tjerët.