17 shtator 2015 –  Sikurse është bërë e ditur, hartimi i planit të integruar ndërsektorial (PINs) për zonën ekonomike Tiranë-Durrës, DURANA, shërben si një praktikë e mirë, një shembull për t’u ndjekur nga qeverisja rajonale në hartimin e planeve të tyre, i thanë, më 17 shtator 2015, portalit “DurresLajm” burime zyrtare në Ministrinë e Zhvillimit Urban. Për këtë arsye, edhe në kuadër të reformës territoriale, PINs-DURANA ka një rol tejet të rëndësishëm, pasi kthehet në një testues të sistemit të ri administrativ e territorial, që pritet të vendoset së shpejti, kthehet në një plan pilot, i cili do të shërbejë si shembull e do t’i hapë rrugën hartimit të planeve të tjera rajonale në vend. PINs-DUNANA bazohet mbi parimet e reformës territoriale dhe mbi konceptet e zonave funksionale si plan hapësinor rajonal, ky i fundit është elementi i munguar në ndërlidhës midis Planit të Përgjithshëm Kombëtar dhe Planit të Përgjithshëm Vendor. Por nuk është gjithçka si në vaj. Portali “DurresLajm” ka zbardhur analizën SWOT me pikat e dobëta, të forta, mundësitë dhe kërcënimet.

ANALIZA SWOT

Pikat e dobëta

• rënie e popullsisë rurale

• dendësi popullsie jo e njëtrajtshme

• zona të pabanuara

• akset nacionale shkaktojnë kufij fizikë artificialë mes njësive vendore përkatëse

• zënie e konsiderueshme e tokave bujqësore me ndërtime kryesisht informale

• Mungesë e transportit publik

• Mungesa e hapësirave të gjelbra

• Mungesa e hapësira publike

• Mungesë e një plani transporti

• Menaxhimi Urban i trafikut i dobët

• Sinjalistikë e dobët e trafikut (horizontal dhe vertikal).

• Sipërfaqe të këqija të rrugës, sistem i dobët mirëmbajtjeje.

• Shumica e rrugëve në zonat informale janë në kushte të këqija dhe vuajnë nga mungesa e fondeve për mirëmbajtje

• Shumë pak stacione gjatë rrugës hekurudhore Tirane-Durrës që janë në kushte të këqija me lokomotiva të vjetra, me shpejtësi të ulët

• Rritje e përdorimit te makinave

• Mungesë e korsisë së çiklistëve dhe këmbësorëve

• Akses i pakët i transportit publik në zonat informale

• Hyje kalimesh të dobëta

• Nivel shumë i ulët gati në mungesë i ruajtjes, restaurimit dhe mbrojtjes së Trashëgimisë Kulturore

• Mungesa e infrastrukturës rrugore dhe infrastrukturës mbështetëse për të promovuar trashëgiminë kulturore (TK).

• Ndjenja e ulët e mbrojtjes së TK nga komuniteti lokal

• Mungesa e grupimeve dhe menaxhimit të përbashkët të organizmave të ruajtjes dhe promovimit të TK

• Mungesa e një baze të dhënash digjitale për evidentimin dhe monitorimin e vazhdueshëm të TK

• Mungesa e infrastrukturës se nevojshme për grumbullimin, ruajtjen, marketingun dhe shitjen e produkteve

• Mungesa e nismave të shpejta për ndërtimin e një sektori më të fortë të agropërpunimit

• Mungesa e ndërgjegjësimit për rrezikun e pesticideve

• Mungesa e investimeve ne teknologjitë bujqësore dhe e një imazhi për marketimin e produkteve lokale

• Degradim i peizazhit dhe mjedisit si pasojë e ndërtimeve të paplanifikuara

• Erozioni përgjatë lumenjve dhe zonat kodrinore

• Shkarkimi i mbetjeve të lëngëta urbane të patrajtuara në lumenjtë Erzen dhe Ishëm

• Hedhja abuzive e mbetjeve urbane të ngurta përgjatë brigjeve të lumenjve Erzen dhe Ishëm

• Rritja e sasisë së mbetjeve të ngurta urbane dhe mungesa e vendopozitimeve të përshtatshme

• Ricklimi i mbetjeve është i kufizuar dhe i pakonsoliduar

• Nivelet e PM10 dhe PM2.5 në ajër janë mbi normat e BE

• Mungesa e impianteve të trajtimit të ujërave të ndotura urbane

• Ekzistenca e disa Hot-Spot-eve dhe ndikimi negativ i tyre në mjedis dhe në shëndet.

Pikat e forta

• dominancë e popullsisë urbane

• kapital njerëzor i lartë

• akse nacionale që shërbejnë si akse ekonomike

• diversitet në zhvillim urban

• prezenca e shërbimeve publike

• përqendrimi më i lartë i aktivitetit ekonomik në vend

• Numri i lartë i të rinjve që shkollohen

• Punësim i stafit profesional, “braingain” nga rajonet e tjera

• Bashkekzistojnë të gjitha mënyrat e transportit (p.sh. rrugor, detar, ajror, hekurudhor)

• Përmirësim i cilësisë së shërbimit në pikat kryesore të transportit portin e Durrësit dhe aeroportin të Rinasit

• Kryqëzimi i akseve dhe korridoreve të rëndësisë ndërkombëtare (veri-jug dhe lindje-perëndim korridori i VIII)

• Shumëllojshmëria e trashëgimisë kulturore (TK) në Rajonin Durana, si në përfaqësimin kronologjik kohor ashtu edhe në tipologji.

• Kryeqendrat e trashëgimisë kulturore (Durrësi) janë të mirënjohura ndërkombëtarisht.

• Rëndësia e fondit të MK në zonën në studim pasi përfaqëson:

o lashtësinë e vendbanimit ilir (Shpella e Pëllumbasit, Durrësi etj)

o Identitetin e kombit dhe rezistencën ndaj pushtuesve të huaj (Kalatë mesjetare)

• Ekzistenca e peizazhit unik që ndërthur Trashëgiminë Kulturore me atë Natyrore.

• Kushte të përshtatshme gjeografike për zhvillimin e bujqësisë

• Rritje e shpejtë ekonomike e rajonit

• Mundësi për zhvillimin e industrive bujqësore, si peshkimi etj.

• Krah pune i arsimuar

• Kreativiteti

• Pasuria e rrjetit hidrik (lumenj, liqene)

• Prania e disa parqeve kombëtare dhe zonave të mbrojtura mjedisore

Mundësitë

• qytete satelitore

• hapësira për zhvillim të qëndrueshëm

• mundësi punësimi

• potencial ekonomik

• porti

• aeroporti

• akset ekonomike

• Mundësitë për rritje profesionale

• Mundësitë për zhvillimin e industrive kreative

• Ulje e tensioneve sociale në zonat periferike

• Mundësitë për një punësim të lartë

• Prezencë kreditimi dhe grantesh

• Edukimi në vazhdim për rritje profesionale

• Zgjerimi i shërbimeve të sektorit privat

• Kombinim më i mirë i të gjitha mënyrave të transportit.

• Përmirësim i lidhjeve midis elementeve kryesore të transportit: hekurudhë, aeroport, autostradë

• Përmirësim i menaxhimit të trafikut në të gjitha nivelet.

• Përfshirje e planeve të transportit në planet e reja urbane

• Përmirësim i transportit publik në të gjitha nivelet

• Largim i mjeteve te renda nga zonat urbane

• Politika te reja për makinat bazuar në parimet e gjelbra / inkurajim për përdorimin e makinave me më pak ndotje

• Menaxhim më i mirë financiar i transportit publik, subvencionim i çmimeve dhe përdorim i PPP

• Futja e transportit të pamotorizuar si kuadër pajisjesh për planet lokale

• Përmirësim i logjistikës

• Zhvillimi i një strategjie të integruar mes mbrojtjes së trashëgimisë kulturore dhe promovimit të turizmit kulturor

• Krijimi i itinerareve historike apo kronologjike për të promovuar trashëgiminë kulturore të organizuar në rrjet.

• Afërsia me kryeqytetin për infrastruktura mbështetëse.

• Ndërgjegjësimi i komuniteteve lokale për të mbrojtur TK dhe për ta parë si burim të përbashkët të të ardhurave ekonomikë dhe për të promovuar turizmin familjar

• Promovimi i trashëgimisë kulturore të paprekshme, traditat, zakonet, zejtaria, gastronomia, festimet, folklori etj.

• Zhvillimi dhe promovimi i një turizmi të qëndrueshëm kulturor-natyror-bregdetar.

• Ndërgjegjësimi i sektorit privat për të bashkëpunuar dhe investuar në infrastruktura mbështetëse të promovimit të TK

• Mundësi aksesi në rrjetin e transportit si pikë e rëndësishme e rajonit

• Përdorimi i metodave tradicionale në prodhimet në shkallë të vogël

• Aftësia e shitësve te zonave rurale me qendrat urbane duke krijuar tregje të vogla brenda qyteteve të vogla

• Epërsi në konkurrencën me rajonet e tjera për shkak të prioritetit që ka rajoni

• Mundësi për krijimin e hapësirave rekreacionale rajonale

• Mundësi për krijimin e parqeve rajonale.

Kërcënimet

• orientim monocentrik

• qendra sezonale që popullohen vetëm gjatë sezonit veror

• papunësi

• infrastrukturë e dobët në kanalizime, furnizim me ujë te pijshëm, energji elektrike

• Informaliteti në sistemin shëndetësor

• Epidemitë

• Emergjencat civile

• Rrjeti rrugor i tanishëm i papërshtatshëm për të përballuar trafikun e ardhshëm që mund te rezultojë në bllokim trafiku

• Rritje e numrit te makinave ne përqindje te larte çdo vit

• Hapësirë e pamjaftueshme parkimi

• Dështim në përmirësimin e sigurisë / aksidenteve / cilësisë së karburantit / ndotjes së ajrit që shkaktohet nga trafiku (kosto shëndetësore)

• Dështim në përmirësimin e transportit publik (cilësi dhe sasi), braktisje e transportit hekurudhor

• Dëmtimi i monumenteve të kulturës (MK) nga ana e njeriut

• Degradimi i MK si pasojë e kohës dhe mosndërhyrjes.

• Migrimet e popullsisë nga zonat periferike drejt Tiranës duke braktisur fshatrat, humbur trashëgiminë kulturore të paprekshme dhe kapacitetet njerëzore mbështetëse

• Moskoordinimi institucional për ruajtjen dhe promovimin e TK

• Mos koordinimi i zhvillimit rural dhe urban

• Ndotja ambientale e tokës për shkak te veprimtarive urbane me pasoja afatgjata dhe të dëmshme për shëndetin

• Mungesa e certifikimeve te cilësisë së produkteve, për sigurinë e përdorimit

• Largimi i popullsisë rurale dhe braktisja e sipërmarrjeve bujqësore

• Rreziku i ndotjes së ujërave nëntokësore

• Rreziku i përmbytjes

• Rreziku i dëmtimit të mbulesës bimore

• Degradim i peizazhit dhe mjedisit.

/th. m. DurresLajm/