Një raport paraprak mbi rrëzimin e avionit të Air India muajin e kaluar  në Ahmedabad zbuloi se çelësat e kontrollit të karburantit të motorëve të avionit kaluan nga “funksionimi” në “ndërprerje” brenda një sekonde nga njëri-tjetri, duke shkaktuar humbje të shtytjes.

Vetëm një person nga 242 personat në bord të aeroplanit mbijetoi dhe të paktën 19 persona vdiqën në tokë ku aeroplani u rrëzua pak çaste pas ngritjes.

Sipas një raporti paraprak nga Byroja e Hetimit të Aksidenteve të Avionëve (AAIB) e publikuar të premten, avioni arriti shpejtësinë e treguar të ajrit në 180 nyje (IAS) dhe “menjëherë pas kësaj, çelësat e ndërprerjes së karburantit të Motorit 1 dhe Motorit 2 kaluan nga pozicioni RUN në pozicionin CUTOFF njëri pas tjetrit me një hendek kohor prej 1 sekonde”.

Boeing 787 Dreamliner filloi menjëherë të humbiste shtytjen.

Raporti nuk dha një arsye pse çelësi mund të ishte kthyer në pozicionin e ndërprerjes.

“Në këtë fazë të hetimit, nuk ka veprime të rekomanduara për operatorët dhe prodhuesit e motorëve të Boeing 787-8 dhe/ose GE GEnx-1B”, tha Byroja e Hetimit të Aksidenteve të Avionëve të Indisë, duke sugjeruar se nuk ka probleme teknike me motorët ose avionin.

Byroja shpjegoi gjithashtu se Regjistruesi i të Dhënave të Motorrit dhe Fluturimit (EAFR) — i njohur më mirë si “kutia e zezë” e avionit — ishte “dëmtuar ndjeshëm”, deri në atë masë sa të dhënat e tij “nuk mund të shkarkoheshin përmes mjeteve konvencionale”.

Në regjistrimin e zërit në kabinën e pilotit të nxjerrë nga kutia e zezë, raporti thoshte se “njëri nga pilotët dëgjohet duke e pyetur tjetrin pse e ndërpreu fluturimin”, dhe piloti tjetër “u përgjigj se nuk e bëri këtë”.

Aeroplani Boeing 787 Dreamliner u rrëzua në një konvikt të kolegjit mjekësor menjëherë pas ngritjes nga Ahmedabad, gjatë rrugës për në aeroportin Gatwick të Londrës më 12 qershor.

Aeroplani shpërtheu në flakë, me raportin që konfirmonte se “u shkatërrua për shkak të përplasjes me ndërtesat në tokë dhe zjarrit që pasoi”. Pesë ndërtesa në tokë u goditën, duke pësuar dëme të mëdha strukturore dhe nga zjarri.

Si u ndërrua çelësi i karburantit?

Eksperti amerikan i sigurisë së aviacionit, John Cox, i tha agjencisë së lajmeve Reuters se nuk do të ishte e mundur që një pilot të lëvizte aksidentalisht çelësat e karburantit. “Nuk mund t’i godasësh dhe ato lëvizin”, tha ai.

Kalimi i çelësit të karburantit nga “punë” në “ndërprerje” e fik pothuajse menjëherë motorin.

Përdoret kryesisht për të fikur motorët pasi një avion ka arritur në portën e tij dhe në situata të caktuara emergjente si një zjarr në motor.

Raporti nuk dha asnjë informacion që tregonte se ishte e nevojshme të fikej motori për shkak të ndonjë emergjence.